היתרון הרוסי: המערב מגביר את החימוש לאוקראינה

אבי יעקב No Comments on היתרון הרוסי: המערב מגביר את החימוש לאוקראינה

עקב הימשכות המלחמה והיתרון אותו משיגים הרוסים: מדינות המערב מעבירות נשק ואמצעי לחימה מהסוג שעד היום נמנעו מלמסור. ארה"ב וגרמניה הודיעו על העברת סוללות הגנה אווירית מדגם פטריוט לאוקראינה, בימים האחרונים גם איטליה ושוודיה הודיעו על העברת מערכות הגנה אווירית נוספות. בימים האחרונים הודיעו בצרפת כי יעבירו לאוקראינה טנקי מערכה קלים, וארה"ב וגרמניה הודיעו על העברת נגמ"שים מדגמי ברדלי ומרדר.

טנק מרכבה. ארכיון צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אזרחי אוקראינה התעוררו השבת לקולות פיצוצים ואזעקות בבירה קייב ובערים נוספות. לפחות 18 בתים בבירה נפגעו כתוצאה ממתקפת טילים, ונזק ושיבושים באספקת החשמל נרשמו גם באזור חארקוב ובמקומות אחרים. באוקראינה דיווחו כי כ-17 מפציצים רוסיים הוזנקו לאוויר וכמה ספינות מלחמה – וההערכה כי שיגור הטילים עשוי להימשך ואף להתעצם.

גורמים באוקראינה, כולל הנשיא זלנסקי הלילה, ממשיכים להתעקש כי הרוסים עדיין לא השלימו את כיבוש העיר סולדאר במחוז דונייצק, אולם למרות בליל המידע והדיווחים הסותרים – נראה שניתן לומר כי העיר כולה נפלה לידי הרוסים ואנשי קבוצת וגנר. במקביל לעיר עצמה, ייתכן כי עדיין נמשכת הלחימה בכמה מוקדים באזור מכרות המלח של העיר – שלאורך השנים הפכו לסמלה.

מנהיג קבוצת וגנר, יבגני פריגוז'ין, מקורבו של פוטין שזוקף לצבאו את הקרדיט עבור הניצחון בסולדאר, שהושג בעיקר באמצעות אנשיו והאסירים שהוא גייס מבתי הכלא ברוסיה. בארה"ב הביעו בשבוע שעבר את ההערכה כי פריגוז'ין מעוניין להשיג שליטה כלכלית על תעשיות המלח בעיר. על רקע הדברים האלה, ברוסיה מדווחים כי פריגוז'ין הגיע הלילה לסנט פטרסבורג כדי לפגוש את הנשיא פוטין.

לאחר כיבוש סולדאר על ידי הרוסים, באוקראינה ובמערב חוששים מפני אפשרות של נפילת ערים נוספות לאורך החזית בדונייצק. אתמול החלו להתפרסם דיווחים לא רשמים על התקדמות של הרוסים מכיוון דרום-מערב לעיר באחמוט, שהפכה לזירת העימות העיקרית בין הצדדים בחודשים האחרונים – ככל הנראה במאמץ לכתר אותה ולניסיון לכבוש אותה. באוקראינה ובמערב מבהירים כי באחמוט רחוקה מליפול לכיתור, אך בצד הרוסי כבר בטוחים באפשרות לכבוש אותה בקרוב.

העיתונאי אסף רוזנצוויג מדווח בחדשות n 12 כי הימשכות הלחימה מביאה את מדינות המערב בתקופה האחרונה להסכים להעברות נשק ואמצעי לחימה שעד היום נמנעו מלעשות זאת, לכאורה בחשש להסלמת העימות ומתיחות עם הרוסים. לאחר שארה"ב וגרמניה הודיעו על העברת סוללות הגנה אווירית מדגם פטריוט לאוקראינה, בימים האחרונים גם באיטליה ובשוודיה הודיעו על העברת מערכות הגנה אווירית נוספות.

אמצעי לחימה קריטי נוסף שמדינות המערב נערכות להעביר לאוקראינה הם טנקים ונגמ"שים. בימים האחרונים הודיעו בצרפת כי יעבירו לאוקראינה טנקי מערכה קלים, וארה"ב וגרמניה הודיעו על העברת נגמ"שים מדגמי ברדלי ומרדר.



0 תגובות